piątek, 16 października 2009

Ziemniaczano-jabłkowe latkes

ziemniaczano-jabłkowe placki latkes

Zauważyłam je kiedyś w czeluściach Internetu, siedziały tam sobie spokojnie i drwiąco łypały na mnie spod oka...

- Co? Zdziwiona?
- W sumie to tak!
- Coś z tym zrobisz?
- Nie, nie teraz, może kiedyś...

Kilka dni temu było to "kiedyś" i muszę powiedzieć, że dalej zdziwiona jestem. Placki bardzo smaczne, lekko kwaskowy, słodkawy posmak jabłek dawał o sobie znać, ale muszę przyznać, że nie każdy je polubi.

ziemniaczano-jabłkowe placki latkes

Takie placki wg mnie bardziej posmakują tym, którzy jedzą placki ziemniaczane ze śmietaną i cukrem. Sama jestem zwolenniczką moooocno solonych placków ziemniaczanych, chrupiących i bez dodatków, ale myślę, że do takich latkes z jabłkami będę wracać szukając odmiany :)

 

ziemniaczano-jabłkowe placki latkesZiemniaczano-jabłkowe latkes

4 ziemniaki
2 jabłka
1 cebula
4 łyżki majonezu (albo 2 jajka)
1/2 szkl. mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
pieprz, sól

olej do smażenia
jogurt/kwaśnia śmietana do podania
ew. miód do polania

 

Obrać i umyć ziemniaki, jabłka przekroić na ćwiartki, wyciąć gniazda nasienne.ziemniaczano-jabłkowe placki latkes

Na drobnych oczkach tarki warzywnej zetrzeć jeden z ziemniaków, pozostałe ziemniaki oraz jabłka zetrzeć na grubych oczkach. Cebulę bardzo drobno posiekać.

Do startych ziemniaków i jabłek dodać posiekaną cebulę, majonez (albo jajka), mąkę, proszek do pieczenia oraz sól i pieprz.

Dokładnie wymieszać, a jeśli masa okaże się zbyt rzadka, to trzeba dosypać jeszcze trochę mąki i znów wymieszać.

Smażyć tak jak placki ziemniaczane i podawać z jogurtem, albo kwaśną śmietaną i miodem.

Skusi się ktoś?

Beteawon!

 

                      Ziemniaczany Sezon 2009

4 komentarze:

Eve.eire pisze...

Super przepis! I zdjecie apetyczne :D

cudawianki pisze...

swietny pomysl! ja lubie z cukrem, wiec pewnie by mi posmakowaly!

Ania Włodarczyk vel Truskawka pisze...

to mi by posmakowały :) Bo najbardziej lubię placki z cukrem (i jogurtem zamiast smietany).

Ania (NaMiotle) pisze...

Połączenie składników zaskakujące :) Ale tym bardziej kuszą :) Zrobię :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin