piątek, 25 czerwca 2010

Deser twarożkowy z truskawkami

Deser twarożkowy z truskawkami
image

Truskawki w tym roku trochę mało słodkie, z racji pogody miłościwie nam panującej, ale nic to, zjadam je najczęściej polane jogurtem i miodem. Tak się najeść nimi nie mogę, że jakoś nie wpadłam do tej pory na przerobienie ich na jakiekolwiek dania. No nic nie poradzę :)
Ostatnio często przemycam w różnych daniach ser biały, czy to w formie twarogów, czy też mielonych twarożków. Tak jest i tym razem. Popatrz Poluś, takie truskawki z białą galaretką... ;)
Ten deser dostał ode mnie łatkę “zdrowy fast food”, dużo białka, no i miód, nie jakiś tam cukier :) Mój miód był wrzosowy, pyszny sam w sobie. Często-gęsto spotkać mnie można spacerującą po domu z łyżeczką w zębach, a na łyżeczce miód on rzeczony. Tak zamiast czekolady, czy cukierków :) Do tego jeszcze wspomnień czar, bo miód sprezentował mi przekochany Stanisław Kornafel, prezes Towarzystwa Izerskiego i właściciel Stacji Turystycznej Orle w Izerach.
Miód łatwiej będzie wymieszać z serem, jeśli będzie płynny. Wrzosowy miód ma to do siebie, że szybko krystalizuje. Można przywrócić mu płynna formę poprzez podgrzewanie go w kąpieli wodnej, w temperaturze nie wyższej niż 40°C, przez nie dłużej niż 48 godzin.



IMG_2328
Deser twarożkowy z truskawkami

3 łyżeczki żelatyny
8 łyżek wody
500 g twarogu mielonego, mój był ze Stonki ;)
100 g miodu (mój był wrzosowy)
24 duże, ładne truskawki

Żelatynę namoczyć w zimnej wodzie. Twarożek przełożyć do miski, dodać płynny miód i całość ubić mikserem lub łyżką na puszystą masę. Dodać namoczoną żelatynę i raz jeszcze dokładnie wymieszać.

Przygotować 6 salaterek, albo szerokich, niskich szklanek.
Odłożyć 6 najładniejszych truskawek do przybrania, a pozostałe przekroić na pół i wyłożyć nimi dna naczyń. Masę serową rozłożyć na truskawki równymi porcjami.
Na wierzchu położyć odłożone truskawki i właściwie tu nasza praca się kończy, bo deser wędruje teraz do lodówki.

Mniej więcej po 3 godzinach deser jest gotowy.
Chłodny, odświeżający, w sam raz na upalne dni :)
Smacznego!

5 komentarzy:

Paula pisze...

śliczne te zdjęcia! a deser taki puszysty :)

asieja pisze...

cudowny jest ten deser. łączy wszystkie smaki, które uwielbiam. miód.. mamy z naszej pasieki, truskawki z ogrodu. tylko twarożek ze sklepu ;-)

Robert Gutowski "Gutek" pisze...

Miodzio! A co byś powiedziała na listek mięty? To zielone tło mi tak za mięciło...

Olasz77 pisze...

Powiedziałabym TAK, ale nie miałam ;)

Olasz77 pisze...

Ale jesteście wiśnie, czemu nikt mi nie powiedział, że napisałam "odświeRZający"? To nie wiecie, że trzeba mnie pilnować, bo w "świeże" zawsze robię błąd? :D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin