piątek, 21 stycznia 2011

Moje całkiem prywatne podsumowanie III Weekendy Makowego 2011

 

Nasza Cinowa Krystyna9, autorka blogu “Takie tam moje pomysły”, zorganizowała na forum w dniach 13-14 stycznia 2011 r. kolejny Weekend Makowy. Cinki przygotowały z tej okazji wiele pyszności i nagle się okazało, że mak, to nie tylko makowce i dodatek do świątecznych łazanek, ale bardzo wszechstronny składnik.

Mnie udało się przygotować tylko spaghetti z sosem cebulowym i makiem, postanowiłam więc, że zbiorę tutaj wszystko co Przy Dużym Stole z makiem do tej pory przygotowałam.

Planuję też, jeśli dostanę stosowne pozwolenie, zamieścić na końcu tego postu blogowe podsumowanie wspólnego Cinowego z makiem gotowania.

 

Weekend Makowy 2011 - spaghetti z sosem cebulowym i makiem

Spaghetti z sosem cebulowym i makiem.

Weekend makowy 2011 - staropolskie pierogi z suszonymi śliwkami

Staropolskie pierogi z suszonymi śliwkami polane maślanką i oczywiście posypane makiem.

 Weekend makowy 2011 - Kruchy placek z nektarynami

Kruchy placek z nektarynami – mak nie dość, że dodaje smaku, to jeszcze sprawia, że nijakie z wyglądu ciasto zyskuje charakter.

Weekend makowy 2011 - owsiane batony z makiem

Owsiane batony z makiem - genialne jako drugie śniadanie, albo przekąska na drogę :)

Weekend makowy 2011 - coleslaw z makiem

Jesienny coleslaw z makiem – w sumie wszystkie jego składniki można bez problemu kupić przez cały rok, ale co tam :)

Weekend makowy 2011 - nippat indyjskie ciastka z cebulą

 Nippat – indyjskie ciastka cebulowe. Każdy kto lubi krakersy powinien polubić również i te ciastka. Swoją drogą – znacie kogokolwiek kto nie lubi krakersów?

Weekend makowy 2011 - Tea Time kruche ciastka.

Tea Time – kruche ciastka także w wersji z makiem. Te mają same plusy – łatwe do przygotowania i bardzo zmienne, zmienne jak kobieta. Można przygotować je z makiem, ale również z sezamem, kokosem, orzechami...

Weekend makowy 2011 - serbskie kiflice z makiem.

Serbskie kiflice z makiem – nieczęsto przygotowuję coś co jest tak pracochłonne, ale w tym wypadku naprawdę było warto!

 Weekend makowy 2011 - Artos, gercki chleb świąteczny.

Artos – grecki chleb świąteczny – tylko dla tych, którym nie przeszkadzają lepkie ręce, skórka smarowana miodemmmm...

 Weekend makowy 2011 - pliuszki z makiem.

Pliuszki – drożdżówki z makiem – najlepsze jakie jadłam, i jakie zrobiłam :)

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Olu, super podsumowanie zrobiłaś. Teraz dopiero widać jak wiele przepisów ma w swoim składzie mak :)
Czemu Ty pytasz się o pozwolenie na podsumowanie ? Po prostu weź i zrób :) Na pewno wiele osób chętnie skorzysta tak z Twoich wspaniałych przepisów jak i cinowych.
I dopiero teraz zauważyłam sama, przepis na pierogi z suszonymi śliwkami. Koniecznie muszę je spróbować. Nigdy nie jadłam

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin